Bultena Verreikerverhuur heeft goede klik met Amyyon

“Tien jaar geleden ben ik ondernemer geworden”, vertelt Erik Jansen, directeur van Bultena Verreikerverhuur, in het hoofdkantoor op industrieterrein Euvelgunne in Groningen. “Toen heb ik Bultena Verreikerverhuur gekocht. In de tien jaar die volgden heb ik zes bedrijven gekocht en is de omzet vertienvoudigd. Er zijn veel werknemers bijgekomen en ook qua ICT zijn we sterk gegroeid. Daarom is het goed dat we nu bij Amyyon zitten. Zij pakken de zaken gestructureerd aan.”

“In 2007 had ik alleen maar een laptop”, herinnert Erik zich. “Maar al vrij snel nam ik een medewerker aan voor de planning en in 2008 kocht ik voor het eerst een server. Dat ging via BitPlus, een voorganger van Clark-ICT, dat vorig jaar door Amyyon is overgenomen.”

“Zo’n overname is een moment dat je als klant gaat nadenken: ga ik mee naar de nieuwe eigenaar of zoek ik een andere leverancier? Amyyon heeft het ons wat dat betreft gemakkelijk gemaakt door ook het personeel van Clark-ICT over te nemen. Onze vaste contactpersoon, die alles weet van onze ICT, ging mee naar Amyyon. Hij is een goede ICT’er die heel gestructureerd werkt. Door zijn aanpak hebben we bijna geen storingen meer.”

“Om nauwelijks storingen te hebben is wel wat waard”, vindt Erik. “We zitten inmiddels met een man of twintig op kantoor achter de computer te rammelen en het systeem moet goed draaien, iedere dag weer. Als de boel uitvalt, dan kunnen we niks meer. We hebben het werkbonnenproces ook gedigitaliseerd. De zestig tablets waarmee de chauffeurs van onze verreikers op pad gaan, zijn geleverd door Amyyon. Bij Bultena hangt dus veel af van goed werkende ICT.”

Sinds de overname van Clark-ICT door Amyyon heeft Bultena niet één, maar twee contactpersonen bij Amyyon. “Ook met onze nieuwe contactpersoon is de samenwerking goed. Amyyon werkt heel gestructureerd en dat geeft een goed gevoel. Bultena draait niet 24/7, maar toch doen we ook in de avonduren best veel. Als de ICT dan eens een keer niet werkt, dan wil ik iemand kunnen bellen zodat het snel verholpen wordt. In ieder geval vóór de volgende ochtend. Het gebeurt niet vaak, twee of drie keer per jaar, maar op zo’n moment bel ik een van onze contactpersonen en dan komt het goed.”

“Amyyon helpt ons onder andere met de routers, de firewalls en de back-ups”, zegt Erik. “We hebben bij Amyyon een onderhoudscontract, maar we willen hen zo weinig mogelijk aan de telefoon hebben. Want dan draait het. En dat doet het nu. Amyyon heeft op ICT-gebied rust in de organisatie gebracht.”

“We hebben een klik met Amyyon, zakelijk maar ook op het persoonlijke vlak. Wij zijn vrij down-to-earth en dat is Amyyon ook. Dat past goed.”